Handelsbetingelser

1. ANVENDELSESOMRÅDE

Disse betingelser, er gældende for alle ordrer via ROSE online shop.

2. SÆLGER

Salgsaftalen indgås med ROSE Bikes GmbH, Schersweide 4, 46395 Bocholt, Germany, kommercielt registreret ved lokalretten i Coesfeld HRB 8315.
Du kan kontakte vores kundeservice med dine spørgsmål eller reklamationer, Mandag til Fredag fra 9.00 til 17.00, Lørdag fra 9.00 til 13.00, via telefon 00 800 22 77 55 55 (gratis fra fastnettelefoner. Mobilopkald kan medføre opkaldsafgift) Our products and services are only directed to private consumers, we do not sell to commercial customers.

3. INDGÅELSE AF AFTALE

Fremvisningen af varer I online-butikken, er ikke et bindende tilbud, men repræsenterer en invitation til bestilling. Idet du klikker på ”Afgiv ordre”, har du afgivet en bindende ordre, på de varer der befinder sig i indkøbskurven. Modtagelse af bestilling er med det samme bekræftet, men bekræftelsen er ikke en bindende accept af ordren. Salgsaftalen er først indgået, idet vi sender en ordrebekræftelse via e-mail, eller ved levering indenfor 2-4 dage.

4. AFTALETEKST

Vi opbevarer og gemmer aftaleteksten, og fremsender detaljer for din ordre, samt gerenerelle handelsbetingelser pr. Email. Ordredetaljer kan finds via din kundekonto, efter login.

5. AFTALENS SPROG

Når du bestiller fra et andet land end Tyskland, har mulighed for at vælge Tysk, Engelsk, Hollands, Fransk og Italiensk for din aftale

6. RET TIL ANNULLERING

6.1
Kunder har ret til at annullere ordrer indenfor 30 dage.

6.2 Annulleringspolitik
Ret til annullering
Du kan annullere din ordre indenfor 30 dage, helt uden grund. Perioden for annullering er 30 dage og starter dagen hvor du, eller tredje part, har modtaget din ordre. For at gøre brug af din ret til annullering skal du give os besked herom
ROSE Bikes GmbH
- Kundenservice -
Schersweide 4
46395 Bocholt
Tyskland

E-Mail: customerservice@rosebikes.com
Tlf.: 00 800 22 77 55 55 Gratis fra fastnettelefon, mulig afgift fra mobiltelefon.
(AT, CH, DK, ES, FI, FR, HU, IT, LU, NL, NO, PL, PT, SE, UK)
Alternativt nummer: +49 2871 / 2755-55
Ved brug af skriftlig besked (f.eks. brev, fax eller email) om din beslutning om at annullere ordren. Til dette kan du bruge det vedhæftede dokument – annulleringsblanket – som dog ikke er et krav.
For at gøre brug af retten til annullering indenfor den angivne periode, er det nok blot at give besked herom indenfor perioden.

Konsekvenser ved annullering
Ved annullering vil vi refundere alle betalinger, inklusiv leveringsomkostninger (dog undtaget er ekstra omkostninger, hvis ikke der benyttes vores standard returforsendelse) indenfor 14 dage efter modtagelse af din besked om annullering. Refunderinger foretages ved samme metode som betalingen oprindeligt er foretaget, med mindre andet er udtrykkeligt aftalt. Vi opkræver ikke gebyrer for refundering. Vi kan dog tilbageholde refunderingen indtil returvarerne er modtaget, eller dokumentation for returneringen er fremsendt.

Du skal returnere varerne indenfor 30 dage efter at have givet os besked om annullering.

ROSE Bikes GmbH
- Logistikzentrum -
Isselburger Str. 17
46395 Bocholt
Tyskland


Annulleringsperioden er overholdt hvis varerne er sendt retur indenfor 30 dage. Returforsendelse er på vores regning.
Kunden kan kun holdes ansvarlig for nedskrevet værdi af varen i tilfælde af groft mislighold.

6.3 Undtagelser/Udløb af ret til annullering
Retten til at annullere en ordre gælder ikke for
• leveringen af varer der ikke er pre-fabrikerede fra producenten, og ved individuelle tilpasninger på kundens foranledning, eller varer som er tilpasset kunden personlige ønsker.
• dette gør sig også gældende for lyd- og videooptagelser, eller software der leveres i forseglede indpakninger, når forseglingen er brudt efter levering.

7. PRISER OG LEVERINGSOMKOSTNINGER

7.1 Priser

Alle priser er nævnt i enten Euro eller Danske Kroner, og indeholder den lovpligtige moms.:
Germany: Tax number: VAT ID no.: DE 811 440 544br>

7.2 LEVERINGSOMKOSTNINGER

a. Leveringsomkostninger
Priserne på hjemmesiden, er uden leveringsomkostninger. For yderligere information om priser på forsendelse, se https://www.rosebikes.dk/levering. Prisen for forsendelse, vises særskilt i din indkøbskurv, inden du afslutter bestillingen. Køber betaler leveringsomkostningerne, med mindre ordren giver mulighed for gratis fragt.

b. Forsendelse til ikke-EU lande:
(undtaget ”komfortversand” til Schweiz og Liechtenstein)
Forsendelse til lande uden for det Europæiske Fællesskab kan blive opkrævet told og moms, i det pågældende land. For yderligere oplysninger om told og importregler, bør du kontakte dit lokale handelskammer eller skattekontor. Bemærk: Af respekt for alle globale handelsaftaler med EU: ROSE Bikes er ikke en godkendt eksportør, og kan derfor ikke påføre specielle bemærkninger på fakturaen.

d. Leveringsomkostninger til andre EU-lande og Internationale leveringer
Vi har flere leveringsmuligheder at vælge imellem. Du finder yderligere information om levering på hjemmesiden, eller ved at kontakte kundeservice.

8. LEVERING

8.1. Levering til Danmark
Vi har mere end 4 millioner varer på lager, klar til omgående levering. All lagervarer afsendes næste hverdag (man.-fre.). Den gennemsnitlige leveringstid er 2-4 dage. Med mindre andet fremgår af produktsiden, vil levering finde sted indenfor 10 hverdage, fra modtagelse af ordre. Ordrer afgivet med ”forudbetaling” vil først blive behandlet efter modtagelse af betaling. For alle andre ordrer begynder leveringstiden 1 dag efter aftalen er indgået, og afsluttes ved den sidste dag i denne periode. Er den sidste dag en søndag, eller en national helligdag, vil perioden omfatte næste hverdag. Er en bestilt vare ikke tilgængelig, vil du modtage besked om dette omgående. En restordrelevering sker automatisk. Ønsker du ikke levering af varen, bør du give besked herom. Der påføres ikke leveringsomkostninger ved restordrelevering.

8.2. International Levering
Varer er som regel leveret indenfor 2-5 hverdage, dog senest efter 10 hverdage. Ved levering udenfor EU, kan det forkomme at levering tager længere tid, da der skal tages højde for toldbehandling og lignende. For en opdateret liste med leveringstid, se www.rosebikes.com/shipping. Restordrelevering udenfor EU er desværre ikke muligt.
Ved levering udenfor EU, fratrækkes momsen ved fakturering. Forsendelse til lande uden for det Europæiske Fællesskab kan der blive opkrævet told og moms, i det pågældende land. For yderligere oplysninger om told og importregler, bør du kontakte dit lokale handelskammer eller skattekontor.

FTA free trade agreement with the EU:
Bemærk: Af respekt for alle globale handelsaftaler med EU: ROSE Bikes er ikke en godkendt eksportør, og kan derfor ikke påføre specielle bemærkninger på fakturaen. . Oprindelsesland for varerne fremgår af fakturaen, hvilket kan påvirke import til vise ikke-EU lande. Kontakt dit lokale skattekontor for yderligere information omkring import og told.

9. BETALINGSMULIGHEDER

Vi accepterer følgende betalingsmuligheder:

Kreditkort:
Vi tilbyder også vores kunder at betale med MASTERCARD og VISA. Når du bestiller, oplys da venligst kortnummer, sikkerhedskode og udløbsdato på dit kort. Fakturatotalen trækkes på dit kort når varen afsendes. Endelig betaling foregår i Euro.

PayPal:

Du kan lave sikre og hurtige online betalinger via PayPal. Har du ikke en PayPal-konto, kan du hurtigt lave en. Register dig via www.paypal.com/dk og tilføj din bankkonto eller kreditkort til din PayPal-konto, for at kunne betale med PayPal.

10. FORBEHOLD FOR EJERSKAB

Alle varer er ejet af os, indtil alle betalingsforpligtelser er opfyldt.

11. WARRANTY AND GUARANTEES

11.1
For all defects of the purchased item that occur during the warranty period, you have the legal right to rectification, repair or replacement. Besides, you can claim a reduction of the purchase price, withdrawal from the purchase agreement or compensation for damages instead of performance as well as replacement of your wasted costs in accordance with the statutory requirements. Exercising your right to a claim in the case of a defect shall be free of charge.

Important note: If you have purchased a complete bike from us, you are obliged to return the entire bike to make a warranty claim, and not just the defective components. Only then can we check whether the legal requirements for a warranty claim have been met.

11.2
In addition, we provide extended guarantees or services for certain products. These guarantees or services are in addition to your statutory rights towards us as your contracting partner in the event of a defect.

a. Crash Replacement Service for ROSE frames, ROSE forks and select ROSE wheels

If your ROSE frame, ROSE fork or ROSE wheel is covered by our ROSE Crash Replacement Service (as indicated in its product description) and it gets damaged or broken in an accident, we will replace your ROSE frame, fork or wheel with the same or comparable model of our current product range for 50% of the sales price within six years from the date of purchase. The replacement of frames or forks can only occur in our facility, you are not entitled to be sent a new frame or a new fork. The cost of installing the new frame or the new fork must be paid by you. We charge depending on the time required an hourly rate of 90 EUR (Switzerland: 120 CHF). Of course, you will receive a quote from us before we complete the replacement. You are welcome to bring your bike to us personally for the replacement of the fork or frame or to repair broken wheel spokes. If this is not possible, you can send the bicycle or wheel to us at your own cost (we will pay the cost of pick-up by the transport carrier and then add it to your final invoice) by making an appointment using this link: https://www.rosebikes.com/services/service-themen/service-termin-buchen. We will invoice you for the cost of pick-up and return transportation together with the costs for installation. You can find the transportation costs (one-way) here: https://www.rosebikes.com/shipping. We are also happy to send you a new ROSE wheelset at your own cost. This service only covers damages that are not subject to additional insurance. In case of a replacement, we will replace your ROSE frame, fork, or wheelset with the same or the nearest model, if the original product is not available. In this case, you are not entitled to receive an original product or to get a replacement for non-longer compatible components. The ownership of replaced, defective components – especially of frames, forks and wheels – will be transferred to ROSE Bikes GmbH during the process of the Crash Replacement Service. We will properly dispose of replaced components, frames, forks and wheels at our own expense.
The Crash Replacement Service can only be applied to the first owner of the bike and can’t be transferred.
The service provider is ROSE Bikes GmbH, Schersweide 4, 46395 Bocholt.

b. ROSE Recycling Guarantee

At some point, even the best bike reaches the end of its life cycle. In order to ensure that recyclable materials are reused in an environmentally-friendly manner and that non-recyclable materials are disposed of properly, we work continuously and intensively with suitably qualified partners and service providers to optimise the environmental balance at this point. As soon as the life cycle of a ROSE bicycle ends, we take care of the professional disassembly and separation of all materials used. This means that recyclable materials are returned to the recycling loop or are disposed of properly. The disassembly and recycling are free of charge for you. You can return the bike to any Store or Touchpoint or send it back to us at your own expense. If you wish, we can arrange for the packed bike to be collected - just book the collection via our service appointment tool and we will only send you an invoice for the shipping costs. (https://www.rosebikes.de/levering). During the disassembly and recycling guarantee process, the ownership of the bicycle being disposed will pass to ROSE Bikes GmbH. There is no entitlement to the return of individual components, to the use of specific service providers or to an itemised statement of disposal. Should the condition of the bike permit repair and further use in charitable or social projects, we reserve the right to fix up the bike and give it to such a project.
The guarantor is ROSE Bikes GmbH, Schersweide 4, 46395 Bocholt.


c. Manufacturer’s Guarantees and Commercial Guarantees

All guarantees expressly specified are additional manufacturer’s guarantees or commercial guarantees. The type of guarantee is stated on the product page. Wear and improper use shall not be covered by these additional manufacturer’s guarantees or commercial guarantees (unless otherwise specified on the product page). In order to make a claim under guarantee, please send the defective product together with a proof of purchase and a description of the defect to: ROSE Bikes GmbH, 46393 Bocholt, Germany.
Important note: If you have purchased a complete bike from us, you are obliged to return the entire bike to make a guarantee claim, and not just the defective components. Only then we can check whether the legal requirements for a guarantee claim are met.

12. RETURNS / RETURN COSTS

Our packaging is also suitable for return shipments. A pre-paid returns label is enclosed in all our parcels that are shipped to Germany, Switzerland and Liechtenstein. For the return/complaint of online orders please enter your customer account . If you want to return or complain about a cash purchase, please click here to be redirected to the right portal. Simply hand the parcel over to the post office with the returns label on it. Please also include the completed returns form. When requesting a return, the goods may also be picked up at your address if need be. Returns from EU Member States, Switzerland and Liechtenstein are only free of charge when using our returns label or when a pick-up has been arranged by us. When returning goods from other third countries, you will bear the direct costs of returning the goods as well as the return customs clearance.

The use of the returns procedure offered is not mandatory for effective exercise of your right of withdrawal.

13. Skader på forsendelse/klager

Informer os omgående ved åbenlyse defekter. Hvis du modtager en pakke som er synligt skadet, bør du åbne pakken omgående, med postbud/fragtmand tilstede, og gøre krav på skaden omgående.
Hvis du har spørgsmål kan du kontakte vores kundeservice på +49 28 72 27 55 55. Altid returner pakken med vores returfragtlabel (ikke for cykler).
Ved en klage over tekstiler, venligst vask tøjet før returnering. Ved returnering af hjelme og sko, venligst anvend vores forsendelsesemballage og ikke blot varens emballage. For klager over cykler, venligst kontakt Cykel Service.

14. LOVVALG

14.1
Loven for Den Tyske Republik er gældende for alle kontrakter udført med os. Wien Konventionen for internationalt salg af varer er undtaget. Såfremt kundens bopæl er udenfor Tyskland, men i et andet EU-land hvor landet sætter andre rettigheder for forbrugerbeskyttelse, så er det loven for det land som kunden har bopæl, som er gældende (Art. 6 stk 2 Rom I Regulativ)

14.2
Er kunden et firma, skal alle retslige opgør høres i Düsseldorf.

15. LINKS

I det omfang at denne hjemmeside indeholder eksterne links (hyperlinks) til tredjepartssider, hviler ansvaret for indholdet på disse sider hos den respektive virksomhed. Forud for dannelse af disse links, har ROSE Bikes undersøgt alle tredjepartssider for enhver juridisk overtrædelse. På samme tid har ROSE Bikes ingen indflydelse på materialerangordnen på disse linkede sider, betydende at det tydeligt udtrykkes at ROSE Bikes ikke ejer indholdet af disse sider. Yderligere, kontrollerer ROSE Bikes jævnligt linkede sider og vil omgående slette det pågældende link, hvis der skulle opstå juridiske overtrædelser på den linkede side.

16. ANDET

16.1
Vægtangivelser, dimensioner og udstyr er detaljer leveret af producenten. ROSE Bikes forbeholder sig ret til at levere varer med tekniske ændringer som udgør en teknisk forbedring og med afvigelser i farven. Fejl og informationer givet ved fejltagelser er ikke bindende og vi accepterer ingen ansvar i den forbindelse. Levering af afhængig af tilgængeligheden på lager

16.2
Online tvistløsninger
Online tvistløsninger i overensstemmelse med Art. 14 sektion 1 ODR-VO: Europakommissionen vil etablere en online platform til løsning af tvister (OS) og kan findes på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Vi vil altid stræbe efter at indgå en mindelig løsning på eventuelle tvister. Desuden har vi valgt ikke at deltage i voldgifter, da vi ikke er forpligtet til dette. Vores e-mail adresse er: info@rosebikes.com

16.3
With regard to our promotional vouchers or discount codes, the respective terms and conditions apply.

17. GENERELLE BETINGELSER FOR BRUG AF ”MYBIKE”, OG KOMMENTARFUNKTIONEN PÅ ROSEBIKES.DK

17.1
Denne platform tjener til formål at udveksle og kommunikere mellem cyklister. Vi forventer derfor en respektfuld omgangstone mellem brugerne.
17.2
Indlæg offentliggøres under brugerens navn eller kaldenavn, og med det profilbillede, som brugeren har angivet på sin konto.
17.3
Brug ikke sprog og handlinger som kan virke anstødelige på andre, eller som er krænkende eller i strid med gældende lov.
17.4
Forud for brug af billeder, video eller information om andre mennesker, skal der gives godkendelse til anvendelsen fra disse. Ved at gøre dette, skal du gøre det klart at det er dig som bruger, der udgiver dette materialer og ikke Rose. Ydermere skal du angive hvilken information der offentliggøres, og hvor.
17.5
identifikationspapirer og andet sensitivt materiale må ikke offentliggøres på ”MyBike”.
17.6
I tilfælde af overtrædelse af disse betingelser, forbeholder vi os ret til at fjerne de indlæg som strider mod betingelserne, eller lukke den pågældende bruger på ”MyBike”.

Se vores Privatlivspolitik her

FIRMAOPLYSNINGER
ROSE Bikes GmbH
Schersweide 4
46395 Bocholt
Tyskland

Telefon: +49 (0) 28 71 / 27 55 55
Firmaets registrerede lokation: Bocholt
Firmaets registrering: HRB 8315, Distriktsretten i Coesfeld
Administrerende Direktører: Erwin Rose, Stefanie Rose, Thorsten Heckrath-Rose
CVR nr. DE 811 440 544

WEEE-reg.-nr. :
DE 26905420, NL WEEENL0592, BE 454237, DK DE811440544, FR M2976, GB WEE/BU3548YD, AT GLN 9008391794660, ERA 40544, SE 556552-7487

LUCID Reg.-Nr: DE2407933160043




Find information om databeskyttelse her

SE HER FOR YDERLIGERE INFORMATION (BATTV OG ELEKTROG)

Se her for information

Se her for information

Version:03/2024