Handelsbetingelser

1. ANVENDELSESOMRÅDE

Disse betingelser, er gældende for alle ordrer via ROSE online shop.

2. SÆLGER

Salgsaftalen indgås med ROSE Bikes GmbH, Schersweide 4, 46395 Bocholt, Germany, kommercielt registreret ved lokalretten i Coesfeld HRB 8315.
Du kan kontakte vores kundeservice med dine spørgsmål eller reklamationer, Mandag til Fredag fra 8.00 til 18.30, og om lørdagen 9.00 til 13.00, via telefon 00 800 22 77 55 55 (gratis fra fastnettelefoner. Mobilopkald kan medføre opkaldsafgift)

3. INDGÅELSE AF AFTALE

Fremvisningen af varer I online-butikken, er ikke et bindende tilbud, men repræsenterer en invitation til bestilling. Idet du klikker på ”Afgiv ordre”, har du afgivet en bindende ordre, på de varer der befinder sig i indkøbskurven. Modtagelse af bestilling er med det samme bekræftet, men bekræftelsen er ikke en bindende accept af ordren. Salgsaftalen er først indgået, idet vi sender en ordrebekræftelse via e-mail, eller ved levering indenfor 2-4 dage.

4. AFTALETEKST

Vi opbevarer og gemmer aftaleteksten, og fremsender detaljer for din ordre, samt gerenerelle handelsbetingelser pr. Email. Ordredetaljer kan finds via din kundekonto, efter login.

5. AFTALENS SPROG

Når du bestiller fra et andet land end Tyskland, har mulighed for at vælge Tysk, Engelsk, Hollands, Fransk og Italiensk for din aftale

6. RET TIL ANNULLERING

6.1
Kunder har ret til at annullere ordrer indenfor 30 dage.

6.2 Annulleringspolitik
Ret til annullering

Du kan annullere din ordre indenfor 30 dage, helt uden grund. Perioden for annullering er 30 dage og starter dagen hvor du, eller tredje part, har modtaget din ordre. For at gøre brug af din ret til annullering skal du give os besked herom
ROSE Bikes GmbH
- Kundenservice -
Schersweide 4
46395 Bocholt
Tyskland

E-Mail: customerservice@rosebikes.com
Tlf.: 00 800 22 77 55 55 Gratis fra fastnettelefon, mulig afgift fra mobiltelefon.
(AT, CH, DK, ES, FI, FR, HU, IT, LU, NL, NO, PL, PT, SE, UK)
Alternativt nummer: +49 2871 / 2755-55
Ved brug af skriftlig besked (f.eks. brev, fax eller email) om din beslutning om at annullere ordren. Til dette kan du bruge det vedhæftede dokument – annulleringsblanket – som dog ikke er et krav.
For at gøre brug af retten til annullering indenfor den angivne periode, er det nok blot at give besked herom indenfor perioden.

Konsekvenser ved annullering
Ved annullering vil vi refundere alle betalinger, inklusiv leveringsomkostninger (dog undtaget er ekstra omkostninger, hvis ikke der benyttes vores standard returforsendelse) indenfor 14 dage efter modtagelse af din besked om annullering. Refunderinger foretages ved samme metode som betalingen oprindeligt er foretaget, med mindre andet er udtrykkeligt aftalt. Vi opkræver ikke gebyrer for refundering. Vi kan dog tilbageholde refunderingen indtil returvarerne er modtaget, eller dokumentation for returneringen er fremsendt.

Du skal returnere varerne indenfor 30 dage efter at have givet os besked om annullering.

ROSE Bikes GmbH
- Logistikzentrum -
Isselburger Str. 17
46395 Bocholt
Tyskland


Annulleringsperioden er overholdt hvis varerne er sendt retur indenfor 30 dage. Returforsendelse er på vores regning.
Kunden kan kun holdes ansvarlig for nedskrevet værdi af varen i tilfælde af groft mislighold.

6.3 Undtagelser/Udløb af ret til annullering
Retten til at annullere en ordre gælder ikke for
• leveringen af varer der ikke er pre-fabrikerede fra producenten, og ved individuelle tilpasninger på kundens foranledning, eller varer som er tilpasset kunden personlige ønsker.
• dette gør sig også gældende for lyd- og videooptagelser, eller software der leveres i forseglede indpakninger, når forseglingen er brudt efter levering.

7. PRISER OG LEVERINGSOMKOSTNINGER

7.1 Priser

Alle priser er nævnt i enten Euro eller Danske Kroner, og indeholder den lovpligtige moms.:
Germany: standard MwSt. 19% // reduced MwSt. 7% (Tax number: VAT ID no.: DE 811 440 544)
Austria: MwSt. 20% (VAT ID no.: AT 406/0270)
Netherlands: BTW. 21% (VAT ID no.: NL 823328648B01)
United Kingdom: VAT. 20% (VAT ID no.: GB 975077385)
France: TVA. 20% (VAT ID no.: SIRET No. FR 70521605071)
Sweden: Moms. 25% (VAT ID no.: SE502070394701)
Luxembourg: Ust. 17% (VAT ID no.: LU 24929607)
Italy: IVA. 22% (VAT ID no.: IT00144759990)
Finland: ALV. 24% (VAT ID no.: FI 2421895-2)
Denmark: Moms. 25% (VAT ID no.: DK12627769)
Ireland: VAT. 23% (VAT ID no.: IE 3562706JH)
Belgium: BTW. 21% (VAT ID no.: BE.0837.793.948)

7.2 LEVERINGSOMKOSTNINGER

a. Leveringsomkostninger
Priserne på hjemmesiden, er uden leveringsomkostninger. For yderligere information om priser på forsendelse, se https://www.rosebikes.dk/levering. Prisen for forsendelse, vises særskilt i din indkøbskurv, inden du afslutter bestillingen. Køber betaler leveringsomkostningerne, med mindre ordren giver mulighed for gratis fragt.

b. Forsendelse til ikke-EU lande:
(undtaget ”komfortversand” til Schweiz og Liechtenstein)
Forsendelse til lande uden for det Europæiske Fællesskab kan blive opkrævet told og moms, i det pågældende land. For yderligere oplysninger om told og importregler, bør du kontakte dit lokale handelskammer eller skattekontor. Bemærk: Af respekt for alle globale handelsaftaler med EU: ROSE Bikes er ikke en godkendt eksportør, og kan derfor ikke påføre specielle bemærkninger på fakturaen.

d. Leveringsomkostninger til andre EU-lande og Internationale leveringer
Vi har flere leveringsmuligheder at vælge imellem. Du finder yderligere information om levering på hjemmesiden, eller ved at kontakte kundeservice.

8. LEVERING

8.1. Levering til Danmark
Vi har mere end 4 millioner varer på lager, klar til omgående levering. All lagervarer afsendes næste hverdag (man.-fre.). Den gennemsnitlige leveringstid er 2-4 dage. Med mindre andet fremgår af produktsiden, vil levering finde sted indenfor 10 hverdage, fra modtagelse af ordre. Ordrer afgivet med ”forudbetaling” vil først blive behandlet efter modtagelse af betaling. For alle andre ordrer begynder leveringstiden 1 dag efter aftalen er indgået, og afsluttes ved den sidste dag i denne periode. Er den sidste dag en søndag, eller en national helligdag, vil perioden omfatte næste hverdag. Er en bestilt vare ikke tilgængelig, vil du modtage besked om dette omgående. En restordrelevering sker automatisk. Ønsker du ikke levering af varen, bør du give besked herom. Der påføres ikke leveringsomkostninger ved restordrelevering.

8.2. International Levering
Varer er som regel leveret indenfor 2-5 hverdage, dog senest efter 10 hverdage. Ved levering udenfor EU, kan det forkomme at levering tager længere tid, da der skal tages højde for toldbehandling og lignende. For en opdateret liste med leveringstid, se www.rosebikes.com/shipping. Restordrelevering udenfor EU er desværre ikke muligt.
Ved levering udenfor EU, fratrækkes momsen ved fakturering. Forsendelse til lande uden for det Europæiske Fællesskab kan der blive opkrævet told og moms, i det pågældende land. For yderligere oplysninger om told og importregler, bør du kontakte dit lokale handelskammer eller skattekontor.

FTA free trade agreement with the EU:
Bemærk: Af respekt for alle globale handelsaftaler med EU: ROSE Bikes er ikke en godkendt eksportør, og kan derfor ikke påføre specielle bemærkninger på fakturaen. . Oprindelsesland for varerne fremgår af fakturaen, hvilket kan påvirke import til vise ikke-EU lande. Kontakt dit lokale skattekontor for yderligere information omkring import og told.

9. BETALINGSMULIGHEDER

Vi accepterer følgende betalingsmuligheder:

Kreditkort:
Vi tilbyder også vores kunder at betale med MASTERCARD og VISA. Når du bestiller, oplys da venligst kortnummer, sikkerhedskode og udløbsdato på dit kort. Fakturatotalen trækkes på dit kort når varen afsendes. Endelig betaling foregår i Euro.

PayPal:

Du kan lave sikre og hurtige online betalinger via PayPal. Har du ikke en PayPal-konto, kan du hurtigt lave en. Register dig via www.paypal.com/dk og tilføj din bankkonto eller kreditkort til din PayPal-konto, for at kunne betale med PayPal.

Forudbetaling:
Ved afgivelse af ordre, overføres det totale beløb forud, ved at oplyse dit kundenummer eller fakturanummer, og samtidig oplyse det fulde navn på den som bestiller, samt adresse.

Kunder fra UK kan betale i GBP (£) til følgende konto: 20687660 (sort code 30-65-41) hos Lloyds TS B Bank (IBAN G B07 LOYD 3065 4120 6876 60, SWIFT BIC LOYDGB21682).

Internationale kunder bedes anvende SEPA betaling for overførsel af ordreværdien til vores konto Stadtsparkasse Bocholt,
IBAN DE02428500350000135251
SWIFT BIC WELADED1BOH
Markt 8
46399 Bocholt
Germany.
Venligst vær opmærksom på at fragtomkostninger også medtages I din forudbetaling.

10. FORBEHOLD FOR EJERSKAB

Alle varer er ejet af os, indtil alle betalingsforpligtelser er opfyldt.

11. REKLAMATION OG GARANTIBETINGELSER

11.1
Opstår der defekter indenfor den lovpligtige reklamationsperiode, kan du gøre brug af din ret til godtgørelse, reparation eller ombytning. Du kan også bede om et nedslag i prisen, ophæve købet og få dækket dine omkostninger i forbindelse med returnering.

Vigtigt: Hvis du har købt en komplet cykel hos ROSE, er det et krav at vi modtager hele cyklen retur, i tilfælde af garantibehandling, og ikke kun den defekte vare. Først da kan vi vurdere om alle krav til garanti er opfyldt.

11.2
Desuden giver vi en udvidet garanti på særlige produkter. Disse garantier er en forlængelse af den lovpligtige reklamationsperiode, i tilfælde af defekt. Brugte varer er omfattet a fen 1-årig reklamationsperiode fra købsdato, alle andre varer har en 2-årig reklamationsret, inklusiv reparationer.

a. ROSE garanti
Din ROSE cykel leveres med en omfattende garantipakke. Du har 2 års reklamationsret på alle komponenter, og indenfor 10 år, vil vi reparere egerbrud på ROSE og Xtreme hjul, eller hjul som vi har bygget efter dine specifikationer (ikke koncepthjul) under garanti. Indenfor 6 år efter dit køb, ombytter vi enhver knækket ROSE ramme, eller ROSE forgaffel. Denne garantidækker dog ikke skader på lakering eller anodisering, misfarvninger (f.eks. misfarvning ved UV stråler) eller skader på lejer på full-suspension rammer og geardrop. Andre lejer som ikke er en del af rammen (krankboks og styrfitting) er også undtaget. Denne garanti er kun gældende for den første køber. Produkter vil blive repareret eller udbedret på godkendte krav, indenfor garantiperioden. Alle yderligere krav er ugyldige. I tilfælde af ombytning, vil vi tilbyde en lignende ROSE ramme, eller ROSE forgaffel, hvis ikke et identisk ROSE produkt er tilgængeligt. I disse tilfælde kan der ikke rejses krav om at få den originale vare, eller få erstattet komponenter der ikke er kompatible. Garantien dækker ikke skader som følge af normal slidtage, mislighold, uheld eller forkert montering. Desuden dækker garantien heller ikke skader som følge af at cyklen eller forgaflen ikke har været serviceret eller vedligeholdt efter de anbefalinger som findes i ”Servicing Plan” (se kapitel 8 i manualen).. Opbevar din faktura, da dette er dit garantibevis, og købsdatoen er starten på garantiperioden. Vi dækker selvfølgelig udgiften til transport på alle godkendte garantisager.

b. Udskiftningsgaranti
Hvis dit ROSE stel, forgaffel eller hjulsæt er skadet eller ødelagt af et uheld, indenfor 6 år fra købsdato, vil du modtage det samme eller et lignende stel, forgaffel eller hjul, fra vores aktuelle produktlinje, med 50% rabat på udsalgsprisen. I Tyskland kan vi hente dit stel eller hjulsæt i forsendelseskassen, på din adresse, uden beregning, og vi vil returnere dit stel eller cykel uden beregning også. Uden for Tyskland vil vi opkræve fragtomkostningerne. Om det ønskes, kan vi opmontere dit nye stel for et engangsbeløb på € 100. Denne garanti kan kun kræves, hvis skaderne ikke dækkes af forsikring. I tilfælde af udskiftning, vil vi tilbyde en ombytningsvare så identisk som muligt, hvis ikke helt samme stel, forgaffel eller hjul er tilgængeligt længere. I sådan tilfælde, kan der ikke rejses krav om levering af det originale stel, ej heller af de komponenter som ikke er kompatible længere. Ejerskabet af udskiftede, defekte komponenter – særligt stel, forgafler og hjul - overgår til ROSE Bikes GmbH, så snart Crash Replacement ordren behandles. Udskiftede komponenter, stel og forgafler, bortskaffes på behørig vis, på vores bekostning.

c. Producentgaranti og forhandlergaranti
Alle garantier oplyst i kataloget er ekstra producent- eller forhandlergarantier. Den respektive garanti er oplyst på produktet. Din retsmæssige garanti for defekte varer (f.eks. efterfølgende levering af kompensation eller reparation) overfor os, som din kontraktmæssige partner er ikke begrænset af disse garantier. Ekstra producent- og forhandlergarantier kan ikke gøres gældende i tilfælde af mislighold eller almindelig slidtage (undtaget hvor det tydeligt fremgår på produktet). For at behandle et krav om Garantie, skal den defekte vare sendes til ROSE Bikes GmbH, 46395 Bocholt, Tyskland, inklusiv kopi af købsfaktura, samt en beskrivelse af defekten.

Vigtigt: Hvis du har købt en komplet cykel hos ROSE, er det et krav at vi modtager hele cyklen retur, i tilfælde af garantibehandling, og ikke kun den defekte vare. Først da kan vi vurdere om alle krav til garanti er opfyldt.

12. RETURNERINGER OG RETUROMKOSTNINGER

Du kan benytte vores emballage til at returnere dine varer. Sender du fra Tyskland, Schweiz eller Liechtenstein, kan du benytte den returlabel som følger varen. For alle andre lande, som findes herunder, kan du udfylde og benytte den forudbetalte returlabel, ved at klikke på dit land. Disse returlabels kan dog ikke benyttes til forsendelse af cykler. Print returlabel, tape den på kassen, og aflever pakken på det nærmeste posthus. Vedlæg også gerne den udfyldte returseddel. Returforsendelse fra EU-lande, Schweiz og Liechtenstein, er kun gratis ved at benytte vores returlabel, eller når vi har arrangeret afhentning. Sender du fra andre lande, vil du selv skulle betale returomkostningerne, samt eventuelle toldomkostninger. Det er ikke et krav at du benytter vores returprocedure, for at gøre brug af din fortrydelsesret.
Vælg dit land fra listen, for at bestille en returlabel:

Belgien

Bulgarien

Cypern

Danmark

Estonia

Finland

Frankrig

Grækenland

Irland

Italien

Letland

Litauen

Luxemburg

Holland

Polen

Portugal

Rumænien

Slovakiet

Slovenien

Spain

Storbritannien

Sverige

Tjekkiet

Tyskland

Ungarn

Østrig

13. Skader på forsendelse/klager

Informer os omgående ved åbenlyse defekter. Hvis du modtager en pakke som er synligt skadet, bør du åbne pakken omgående, med postbud/fragtmand tilstede, og gøre krav på skaden omgående.
Hvis du har spørgsmål kan du kontakte vores kundeservice på +49 28 72 27 55 55. Altid returner pakken med vores returfragtlabel (ikke for cykler).
Ved en klage over tekstiler, venligst vask tøjet før returnering. Ved returnering af hjelme og sko, venligst anvend vores forsendelsesemballage og ikke blot varens emballage. For klager over cykler, venligst kontakt Cykel Service på +49 28 71 27 55 14.

14. LOVVALG

14.1
Loven for Den Tyske Republik er gældende for alle kontrakter udført med os. Wien Konventionen for internationalt salg af varer er undtaget. Såfremt kundens bopæl er udenfor Tyskland, men i et andet EU-land hvor landet sætter andre rettigheder for forbrugerbeskyttelse, så er det loven for det land som kunden har bopæl, som er gældende (Art. 6 stk 2 Rom I Regulativ)

14.2
Er kunden et firma, skal alle retslige opgør høres i Düsseldorf.

15. LINKS

I det omfang at denne hjemmeside indeholder eksterne links (hyperlinks) til tredjepartssider, hviler ansvaret for indholdet på disse sider hos den respektive virksomhed. Forud for dannelse af disse links, har ROSE Bikes undersøgt alle tredjepartssider for enhver juridisk overtrædelse. På samme tid har ROSE Bikes ingen indflydelse på materialerangordnen på disse linkede sider, betydende at det tydeligt udtrykkes at ROSE Bikes ikke ejer indholdet af disse sider. Yderligere, kontrollerer ROSE Bikes jævnligt linkede sider og vil omgående slette det pågældende link, hvis der skulle opstå juridiske overtrædelser på den linkede side.

16. ANDET

16.1
Vægtangivelser, dimensioner og udstyr er detaljer leveret af producenten. ROSE Bikes forbeholder sig ret til at levere varer med tekniske ændringer som udgør en teknisk forbedring og med afvigelser i farven. Fejl og informationer givet ved fejltagelser er ikke bindende og vi accepterer ingen ansvar i den forbindelse. Levering af afhængig af tilgængeligheden på lager

16.2
Online tvistløsninger
Online tvistløsninger i overensstemmelse med Art. 14 sektion 1 ODR-VO: Europakommissionen vil etablere en online platform til løsning af tvister (OS) og kan findes på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Vi vil altid stræbe efter at indgå en mindelig løsning på eventuelle tvister. Desuden har vi valgt ikke at deltage i voldgifter, da vi ikke er forpligtet til dette. Vores e-mail adresse er: info@rosebikes.com

17. GENERELLE BETINGELSER FOR BRUG AF ”MYBIKE”, OG KOMMENTARFUNKTIONEN PÅ ROSEBIKES.DK

17.1
Denne platform tjener til formål at udveksle og kommunikere mellem cyklister. Vi forventer derfor en respektfuld omgangstone mellem brugerne.
17.2
Indlæg offentliggøres under brugerens navn eller kaldenavn, og med det profilbillede, som brugeren har angivet på sin konto.
17.3
Brug ikke sprog og handlinger som kan virke anstødelige på andre, eller som er krænkende eller i strid med gældende lov.
17.4
Forud for brug af billeder, video eller information om andre mennesker, skal der gives godkendelse til anvendelsen fra disse. Ved at gøre dette, skal du gøre det klart at det er dig som bruger, der udgiver dette materialer og ikke Rose. Ydermere skal du angive hvilken information der offentliggøres, og hvor.
17.5
identifikationspapirer og andet sensitivt materiale må ikke offentliggøres på ”MyBike”.
17.6
I tilfælde af overtrædelse af disse betingelser, forbeholder vi os ret til at fjerne de indlæg som strider mod betingelserne, eller lukke den pågældende bruger på ”MyBike”.

Se vores Privatlivspolitik her

FIRMAOPLYSNINGER
ROSE Bikes GmbH
Schersweide 4
46395 Bocholt
Tyskland

Telefon: +49 (0) 28 71 / 27 55 55
Fax: +49 (0) 28 71 / 27 55 50
Firmaets registrerede lokation: Bocholt
Firmaets registrering: HRB 8315, Distriktsretten i Coesfeld
Administrerende Direktører: Erwin Rose, Stefanie Rose, Thorsten Heckrath-Rose
CVR nr. DE 811 440 544, WEEE-reg.nr. DE 26905420, WEEE-reg.-nr. NL 0592


Find information om databeskyttelse her

SE HER FOR YDERLIGERE INFORMATION (BATTV OG ELEKTROG)

Se her for information

Se her for information